‘80% van de marketingadviezen werkt niet voor complexe technische producten’, zeggen verkoopstrategen Martine Teeselink en Karen van Riel. Zij presenteren hun boek ‘Elke Week Goede Leads’ waarin ze hun marketingaanpak voor complexe technische producten uit de doeken doen. ‘Marketing werkt niet, maar we blijven het toch maar doen”, bekent de eigenaar van een middelgroot metaalbedrijf in ‘Elke Week Goede Leads’.
Over een andere boeg
De auteurs van het boek werken, vanuit hun adviesbureau Outdo, al vijf jaar intensief samen met ondernemers in de techniek aan verkoopstrategieën op maat. “Het vertrouwen dat technische ondernemers hebben in marketing is dramatisch laag”, zegt Teeselink, ‘En toch investeren ze tienduizenden euro’s en veel tijd in beursdeelnames, online marketing, advertentiecampagnes en nieuwe websites. Als ze met ons gaan werken, breken we meteen met die gewoonte. Wij gooien het over een heel andere boeg.”
Marketing heeft volgens de auteurs maar één doel: in gesprek komen met de juiste klanten. Al het andere vinden ze bijzaak. ‘Elke Week Goede Leads’ is hier te bestellen en kost € 29,95.